Klientas„Firmus Baltic“
PramonėKelionės
RegionasRytų Europa ir Artimieji Rytai
Įgyvendintas darbasProduktų kūrimas, verslo konsultacijos, duomenų analizė
2009 m. turizmo ekspertų grupės įkurtas kelionių organizatorius „Firmus Baltic“ siekia teikti aukštos kokybės paslaugas visoje Lietuvoje, Latvijoje, Estijoje, Rusijoje ir Baltarusijoje. Laikui bėgant, atsižvelgdama į tarptautinį savo verslo pobūdį, bendrovė pastebėjo, kad didėja B2B užsakymų platformos poreikis. Jie sukūrė internetinę platformą, kurioje kelionių agentūros galėtų rezervuoti skrydžius, viešbučius, pervežimus, automobilius, apsilankymus SPA centruose ir paskyrimus gydytis – tai būtų vieno langelio principu grindžiama bendra visų kelionių paslaugų užsakymo vieta. Bendrovė nedvejodama nusprendė įgyvendinti savo idėją, pavadintą „Go24.Travel“.
Iššūkiai
Tokią platformą pateikti rinkai nėra lengva užduotis – turite tik vieną šansą ją sukurti teisingai, o jei naudotojams ji nepatiks, praeis daug laiko, kol jie sugrįš platformą išbandyti dar kartą. Atsižvelgdami į tai, nustatėme šiuos iššūkius:
  • Netaikomas naudotojų testavimas ir grįžtamasis ryšys prieš išleidžiant platformą su daugybe jau įdiegtų funkcijų
  • Sąskaitų faktūrų išrašymo sistema turi būti suderinama su visomis tikslinėmis šalimis
  • Turi būti įdiegta integracija su keliais skrydžių ir viešbučių paslaugų teikėjais, o paieškos rezultatuose turi būti išvengta pasikartojimų
Tikslai
Pagrindinis projekto tikslas buvo sukurti pirminę „Go24.Travel“ platformos versiją, kuri būtų parengta plėtrai. Be to, iš anksto su klientu suderiname keletą antrinių tikslų:
  • Visi finansiniai skaičiavimai turi būti atliekami atsižvelgiant į skirtingas valiutas ir nacionalinius įstatymus
  • Pirmenybė teikiama našumui ir gerai naudotojo patirčiai
  • Reikia atsižvelgti į plėtros galimybes ateityje, nes tikėtina, kad aktyvių naudotojų skaičius laikui bėgant didės
Sukurta vertė
Kadangi projektui reikėjo aukštos kokybės sprendimo, techniniams sprendimams skyrėme ypatingą dėmesį. Galiausiai sprendimas buvo kruopščiai parengtas atsižvelgiant į tai, kaip optimizuoti našumą:

  • Programos vykdymo laikas buvo pagrįstas patikimomis, plačiai naudojamomis technologijomis
  • Skirtingos duomenų bazės užtikrino duomenų lankstumą ir našumą
  • Sistemos architektūra leido lengvai išplėsti programą
  • Statinės kodo analizės priemonės padėjo užtikrinti, kad kodą būtų paprasta prižiūrėti
„Agile“ Siekiant užtikrinti, kad procesas vyktų lanksčiai ir palaipsniui, buvo naudojami „Agile“ principai. Kiekviename kūrimo etape buvo taikomi skirtingi metodai: Aktyvaus kūrimo etape buvo naudojamas
  • Scrum. Daugumą funkcijų per 4 mėnesius turėjo įgyvendinti 5 programuotojų komanda. Kadangi prioritetai buvo gana stabilūs, mums pavyko sėkmingai išlaikyti 2 savaičių trukmės sprintus. Pasitelkę „Scrum“, galėjome pristatyti norimas funkcijas ir nuolat informuoti klientą, taip pat prisitaikyti prie kintančių reikalavimų, valdyti biudžetą ir terminus bei nuolat tobulinti kūrimo procesą. Pasyvaus kūrimo etape buvo naudojamas
  • Kanban. Atsižvelgiant į tai, kad po aktyvaus etapo reikėjo gerokai sumažinti kūrimo tempą, pasyviam etapui nebuvo paskirta speciali komanda. Todėl visos likusios funkcijos buvo įgyvendintos naudojant pagrindinę „Kanban“ lentą, skirtą įvairioms smulkioms užduotims įgyvendinti. Naudodamiesi „Kanban“ sistema, galėjome išlaikyti mažas „Go24.Travel“ kūrimo sąnaudas ir tuo pat metu išlaikyti skirtingas apimtis.
IššūkiaiKai kurias kliūtis, su kuriomis susidūrėme proceso metu, buvo labai sunku įveikti. Pirmoji buvo susijusi su sunkumais užtikrinant sklandų apgyvendinimo paslaugų užsakymo funkcijos veikimą, kurį apsunkino skirtingi įstatymai ir valiutos. Dėl vieno iš mūsų kūrėjų iškeltų klausimų netgi teko bendrauti su Finansų ministerija. Nors prireikė šiek tiek laiko, kol gavome aiškų atsakymą, dabar mūsų mokėjimų tvarkytojai gali atlikti nepriekaištingus skaičiavimus.

Antroji kliūtis buvo susijusi su pagrindiniu varikliu, kuris palaiko ryšį su keliais rezervavimo paslaugų teikėjais ir galutiniam klientui pateikia tik geriausią kainą. Konkrečiau, sujungdami paieškos rezultatus susidūrėme su tam tikrais sunkumais, nes beveik neįmanoma pasiekti, kad skirtingose paslaugų teikėjų duomenų bazėse išvardyti viešbučiai visiškai sutaptų.
PalaikymasŠiuo atveju mums padėjo patirtis, kuria pasidalijo vienas iš įmonės įkūrėjų, pasakodamas apie bendravimą su apgyvendinimo paslaugų teikėjo atstovu parodos metu. Mūsų klientas buvo maloniai nustebintas atstovų palaikymo. Paaiškėjo, kad apgyvendinimo paslaugų teikėjai kenčia nuo monopolijos rinkoje, o „Firmus Baltic“ buvo pasirengusi pagerinti padėtį visiems jos dalyviams. Taip pat sulaukėme daug teigiamų atsiliepimų apie mūsų programuotojus iš atstovų, kuriems teko dirbti kartu atliekant integracijas.
RezultataiPirmoji projekto „Go24.Travel“ versija buvo išleista greičiau nei per metus, o jos aktyvus kūrimas truko tik 4 mėnesius. Nepaisant tam tikro vėlavimo, daugiausia susijusio su verslo problemomis, mums pavyko lanksčiai suvaldyti besikeičiančią paklausą ir džiaugiamės galėdami pasakyti, kad dabar sistema veikia be jokių trikdžių. Esame patenkinti pasiektais rezultatais ir tikimės bendradarbiauti ateityje. Geriausia dar prieš akis!
Technologijos
Atsižvelgiant į sudėtingą ir daug darbo reikalaujantį projekto pobūdį, technologijas reikėjo parinkti itin preciziškai. Programa buvo įgyvendinta naudojant „Node.js“, kuris užtikrina puikias plėtros galimybes. Be to, „Node.js“ puikiai tiko šiam projektui, nes jo įvesties ir išvesties modelis puikiai tinka daug duomenų reikalaujančioms realiu laiku veikiančioms programoms. Kai kurioms sudėtingesnėms užduotims įveikti naudojome keletą „Google“ API.

Siekiant geriausio našumo, buvo naudojamos kelios saugyklos. Žaibiškai greita „Redis“ duomenų bazė buvo naudojama talpyklai ir geolokacijos skaičiavimams, o visi kiti duomenys buvo patogiai saugomi sąryšinių duomenų bazėje „MySQL“.

Kliento pusės darbai buvo įgyvendinti naudojant tą pačią technologiją, kurią „Google“ naudoja savo didžiausioms programoms, t. y. „AngularJS“. Ši technologija turi didžiulę bendruomenę ir viešų komponentų galeriją, todėl galėjome greitai ir nebrangiai įdiegti įvairias funkcijas.

Dėl šių technologijų sprendimas gali būti plečiamas, yra didelio našumo ir lengvai prižiūrimas.
Atsiliepimą pateikusio asmens nuotrauka
„Su „Toughlex“ įvairiuose projektuose bendradarbiaujame jau daugiau nei metus. Nuo pat pradžių supratome, kad „Toughlex“ komanda yra kitokia. Instinktyviai atrodė, kad jie iš tiesų supranta svarbiausius dalykus, kurių visi kiti prieš juos nepastebėjo. „Toughlex“ komanda yra tikrai patikima – ji nuolat stebina aktualiomis įžvalgomis ir sprendimais, kurie atitinka mūsų ilgalaikius verslo tikslus. Operatyvumas, atvirumas, efektyvumas – tai, mūsų požiūriu, geriausiai apibūdina „Toughlex“. Džiaugiamės dabartiniais rezultatais ir tikimės kartu siekti didesnių tikslų“.Edvardas Gandrimas„Go24.Travel“ klientų aptarnavimo vadybininkasŠALTINIS
Dirbkime ir kurkime kažką nuostabaus kartu
Parašykite mums žinutę ir mes mielai padėsime.